Heman her canlı, kendi türü gurubu ile birlikte , dayanışma içinde yaşar.
Canlı türlerden birisi olan insan türler içinde fiziksel olarak en zayıflardan biridir .
Deri pençe dişler vs.
Ancak aklı onu diyer türlerden üstün kılar.
İnsanın bu fiziksel zayıflığı ve hamilelik le beraber doğum sonrasında hem annenin hem çocuğun uzun süre bakıma muhtaç oluşu muhtemelen insana aile denilen gerekli güzel müesseseyi kurdurmuştur.
Zaman içerisinde beraber yaşamak beraber hareket etmek diğer sosyal kurumları oluşturur.
Aile ,oba oymak millet gibi.
Millet olarak belli sınırlar ve aynı kültürle yaşayan insanlar olaylar karşısında benzer düşünür,
Benzer tavır alır benzer reaksiyonlar gösterir.
Mesela Fransızca konuşan fıransız gibi düşünür. türk gibi düşünüp türk gibi davranmazken ,
Türkçe konuşan insan da türk kültürü ile türkiye sınırlarında yaşayıp tükçe konuşurken bir İngiliz gibi davranamaz.
Dilde kültür ve millet hususunda çok önemlidir.
Kendi anne babasını, dilini, milliyetini ,tabiyetini, kültürünü seçme yetkisine doğuştan sahip olmayan insan içinde dogup beraber yaşadığı topluma otomatik olarak benzer.
O toplum gibi düşünür
O toplumun fertleri gibi davranır ve o topluma bir aidiyet hisseder.
İşte milliyetçilik bu durumun bir tabii tezahürüdür.
Ayrıca insan fıtri olarak kendi çocuğunu komşu çocogundan, amcası oğlunu yabancıdan,kendi akrabasını sülalesini yabancıdan daha fazla sever.
Gurbette hemşehricilik yapar.
Yabancı ülkelerde her türlü milletdaşlık , milliyetçilik yapar.
Sılayı rahm dinimizin gereğidir.
Zekat verirken infak ederken caiz olan ,yani zekat düşen akrabadan başlarız.
Dinimizin Emridir.
Bunlar yaradılışımızda harsımızda vardır.
O halde milliyetçilik mübahtır erdemli bir davranıştır.
Bizim dinimizde yerilen ,haram olan ırkçılıktır.
Milletin başka insan yada milletlere zulmetmesine yardım etmektir.
Kişi kavmini sevmekle suçlanamaz.
Vatan sevgisi imandandır.
Kavminin efendisi ona hizmet edendir.
Hucurat suresinde cenabı allah : biz sizi şube şube kavim kavim yarattık tanışa bilişesiniz diye üstünlül takvadadır buyuruyor.en takvalı en çok Allahtan korkandır.
Biz ülkücüler türk milliyetçileri ırkımızı üstün görüp zulümde milletimize yardımcı olmuyoruz.
Onu yapan Yahudiler diğer milletleri köle görürler emperyalistlerde köle gibi her fırsatta her şekilde sömürürler.
Aksine biz türk milliyetçileri Yahudilere siyonizme ve her türlü emperyalizme en çok karşı olan bir hareketiz.
Yalnız cenabı allahın maide suresinde buyurduğu siz savaştan imtina ederseniz sizi giderir yerinize dosdoğru cihat eden onların allahı sevdiği allahın da onları sevdiği bir topluluk getiririz mealindeki ayetleride biliriz.
Türk milletinin dinimize ve medeniyete yaptığı önemli hizmetleri topluca Müslüman oluşlarınıda hatırladığımızda milletimize muhabbetimiz artar.
Şimdi çok güzel hizmetler yapmış atalarımızı neden örnek almayalım ve onlarla öğünmeyelim.
Bu konuda türk milletini sevmek değerlerini kültürünü korumaya geliştirmeye çalışmak.
Egemenligini devletini hürriyetini savunmak .
Bu devletle türk birliğini sağlamak islam ülkelerine kardeş olmak onlara hamilik yapmak mümkünse ümmet olarak dayanışmak,
ilayı kelimetullah için nizamı alem, insanliga hak ve adaletli bir sistem götürmeye çalışmak müsbet degilmidir.
Milliyetçilik Koruma insani içgüdüsüdür .Birleştirici kapsayıcıdır bölücü değildir.
Anayasamıza göre aynı sınırlar içerisinde beraber yaşama iradesi gösteren herkes eşit hür birinci sınıf vatandaştır.
Bunun yerine her farklı lehçe ya da dil konuşan topluluğa ayrı bir devlet fikri emperyalist sömürü ve yönetimi için yine onların hazırlayıp sunduğu bir fikir yada yönetim biçimi degilmi.
Mesela kırgız, tacik, özbek, Azeri, türkmen yerine büyük türkiye daha kuvvetli ve evla olmazmı.
İşte araplar bir millet onlarca devlet kimin işine geliyor.
Geçmişte milliyetçiliği kullanarak imparatorlukları parçalayan emperyalizim ve küresel sermaye şimdi
Kendi yönetiminde tek dünya istemektedir .küresel..
Türk milliyetçiliği bunun antisidir.
Hem reaksiyonu hem aksiyonudur.onların fikrine sadece iztemezük deyip karşı olmak yetmez birde ne olması gerektiğini ortaya koyar.
Esasen müsbet milliyetçiliğe karşı olma fikri Osmanlının son dömemlerinde ortaya çıkan üç fikirden biridir(Osmanlıcılık İslamcılık ,türkçülük) yıkılma endişesiyle iyi niyetle milliyetçiliğe karşı çıkılmıştır.
Ancak yabancı fikirlerden etkilenerek hala devam etmesi yanlıştır.
Ayrıca bu gurubun kendi menfaatleri söz konusu olunca milli lik yerine fertçi aileci partici cemaatçi gibi herşey olmaları mümkün iken bir türlü milliyetçi olamamaları yada kısmen kürtçü olmaları manidardır.
İslamcı akımın milliyetçilik yerine önerisi ümmetçiliktir.
Bu günkü Müslüman ülkelerin durumuna göre bu fikrin gerçekleşmesi mümkün değildir.
Şii bir iran Nusayri bir suriye sözüm ona ehli sünnet bir türkiye vehhabi bir Arabistan ve bunların etkisinde diğer Müslüman ülkeler… ayrıca her biride amerikanın peyki konumunda.Amerikan güdümünde olmayanlarda başka ülkelere yanaşmak zorunda...
Ayrıca islam ülkelerinin hepsinin bir devlet olması farz değildir.
Bu konuda bizzat hz peygamberimizin tebliğ için komşu Müslüman olmayan ülkelere yazdığı mektupta Müslüman olmaları teklif edilirken Müslüman olurlarsa ayrı bir devlet olarak yaşayabilecekleri saltanatlarına dokunulmayacağı teklif edilmiştir.
Ancak türk milliyetçilerinin ülkücülerin yönetiminde tam gelişmiş bir türkiye turan dan ümmetçiliğe oradan nizamı aleme dogru yol alabilir.
Kürtçülük meselesi ülkemizde uzun ciddi ilmi bir tartışmadan sonra ayrı milletlerin beraber yaşama isteğine göre bir anayasa ,
yada aynı akraba milletlerin beraber yaşamasına dayalı güzel bir anayasa ile çözülür.
Emperyalistlerin bu konuda bize dayattığı çözümlerle ikiz yasalarla olmaz.
Şimdi bu noktada türk milliyetçilerinin fikirlerinin anlaşılması adına bir iki örnek verelim.
Osmanlının üç büyük idealinden .biri aynı dine mensup insanların mutluluğu.İkincisi birliği üçüncüsüde dünyayı birleşik nizam haline getirip adaleti ve hakkı hakim kılmaktır(ALPASLAN TÜRKEŞ)
Gücümüzü yüce dinimiz islamdan ve türklügümüzden alarak milliyetçi türkiyeye turana , kızıl elmaya kadar daima ileri(ülkü ocakları 1977 tamimi)
Nizamı alem için ilk merhale milliyetçi hareketin iktidarıdır.(birliğe çağrı başyazı)
Nizamı alem allahın iradesi istikametinde insanlara saadet yolunu açan bir harekettir.(namık kemal zeybek ülkü yolu)
Türk milliyetçileri içtimai türk ırkını severken başka milletleri cenabı allahın bir ayeti sayar. Dinimizin ve milletimizin düşmanları maalesef bu iki mukaddes kavramı birbirine düşman gösteriyorlar.
Yaptıgı hizmetlere bakarak dünyada iki türk kalsa biri benim(seyyit Ahmet arvasi) ki kendisi arap kökenlidir tıpkı Mehmet akif gibi o da arnavuttu hepsinede cenabı allah rahmet eylesin.
Ben türküm TÜRK ezansız, bayraksız, vatansız, devletsiz,esir olamaz(Muhsin yazıcıoglu)
Biz temiz Müslümanlarız bidat nedir bilmeyiz (sultan Alpaslan)
İslam dini türk milletinin dini millisidir.(anonim) Diyen bir milletten ,hareketten islamın reddettigi bir eylem beklenemez.
Bütün bunları okuyan ülkücü özellikle 12 eylül sürecinde sorguladı. Biz neyiz islamcımıyız iktidara gelirsek nasıl uygulayacağız…gibi.
Benim kanaatime göre yüce kitabımız bir anayasa bir yönetim kitabı değildir.
Ancak kuranda yer alan herkesin müştereği olan adalet, liyakat, ehliyet ,eşitlik ,istişare, helal ,haram gibi kavramlar dikkate alınarak bir anayasa yapılırsa meselelerimiz çözülür.
Türk milliyetçiliği bölen parçalayan ötekileştiren değil,
Birleştiren koruyan geliştiren müsbet bir harekettir.